loading...
ایران کازمد - فروشگاه محصولات آرایشی بهداشتی دست ساز، ارگانیک و گیاهی
ایران کازمد بازدید : 22 چهارشنبه 25 اسفند 1400 نظرات (0)

تقویت پوست بد | با ۱۸ ماده غذایی خوب و ارزشمند

 

در این مطلب سعی نمودیم مطالبی در ارتباط با تقویت پوست و اثرات ۱۸ ماده غذایی خوب را برای بهبود وضعیت پوست و سایر جاهای بدن جمع کرده و به شما عزیزان ارائه کنیم.

خیلی‌ها ریشه بسیاری از ناراحتی‌های بدنشان را در عوامل خاص و بیماری‌های عجیب و غریب جست‌وجو می‌کنند؛ در حالی که بعد از کلی تحقیق و معاینه و آزمایش، تازه به این نتیجه می‌رسند که همه چیز زیر سر تغذیه‌شان بوده! سلامت پوست هم از این سهل‌انگاری مستثنا نیست…

  1. تقویت پوست با آب

    اولین و مهم‌ترین چیزی که می‌توانید به بدنتان برسانید تا پوستتان زیباتر و سالم‌تر شود، آب است. هرچه آب بیشتری بنوشید مواد مضر بیشتری از بدنتان دفع شده و ظاهر پوستتان بهتر می‌شود.

    پیشگیری از عفونت های ادراری با نوشیدن آب به صورت ناشتا

    نوشیدن آب در حال ناشتا خطر ابتلا به عفونت های ادراری را کاهش می دهد. زمانی که رطوبت کافی بدن تامین نشود و مایعات کافی به کلیه‌ها نرسد، احتمال اینکه عفونت های ادراری بروز کند بیشتر می شود.

    خوردن آب ناشتا برای پوست و زیبا شدن آن

    ۱. نوشیدن آب چین و چروک پوست را کم‌تر می‌کند

    هرچه بیش‌تر آب بنوشید و هیدراته بمانید، چین و چروک و خطوط ریز کم‌تری را هم روی پوست‌تان خواهید دید. آب به پوست شما کمک می‌کند که رطوبت خود را حفظ کند، و همچنین حالت کشسانی‌اش را افزایش می‌دهد. پوست شما پرطراوت‌تر خواهد شد، و چین و چروک کم‌تری را خواهید دید.

    ۲. کیفیت و رنگ پوست‌تان بهبود خواهد یافت

    مصرف آب کافی می‌تواند به شما در مبارزه با انواع مشکلات پوستی از جمله پسوریازیس و اگزما کمک کند.

    در واقع نوشیدن آب به سیستم گوارش شما کمک می‌کند که سموم را از بدن خارج کند. خارج شدن سموم از بدن، به نوبه‌ی خود پوست را سالم و درخشان خواهد کرد. علاوه بر این، یک مطالعه در دانشگاه میسوری-کلمبیا نشان داد که مصرف دو فنجان آب سبب افزایش جریان خون به پوست می‌شود، اثری که می‌تواند حتی رنگ پوست و کیفیت آن را نیز بهبود ببخشد.

    ۳: پف پوست را کاهش می‌دهد

    شکی نیست که پوست ما گاهی ممکن است ورم یا پف کند. در غالب مواقع این اتفاق به این دلیل رخ می‌دهد که بدن ما آب را در خودش نگه می‌دارد.

    چرا بدن‌مان آب را نگه می‌دارد؟

    به این دلیل که دهیدراته شده‌است و بدن می‌خواهد از ما محافظت کند. در صورتی که می‌خواهید پف و تورم را کاهش دهید و پوستی صاف و نرم داشته باشید، حتما به میزان کافی آب بنوشید.

    ۴. روند التیام آفتاب‌سوختگی را تسریع می‌کند

    اگر تا به حال دچار آفتاب‌سوختگی شده باشید، حتما می‌دانید که چه‌قدر دردناک است و چه مدت طول می‌کشد تا پوست‌تان التیام بیابد. خبر خوب این است که نوشیدن آب بیش‌تر می‌تواند روند بهبودی آفتاب‌سوختگی را تا حد زیادی تسریع کند. بله، شما هنوز هم می‌توانید مقدار زیادی آلوئه‌ورا برای درمان این مشکل استفاده کنید، اما نوشیدن آب بیش‌تر نیز می‌تواند کمک کند.

    ۵: آکنه را از بین می‌برد

    آکنه‌ی بزرگسالی فوق‌العاده شایع است.

    در حقیقت، مطابق با برآوردها بین ۵۵- ۴۰٪ از جمعیت بالغ در سن ۲۰-۴۰ سالگی، آکنه دارد. وجود آکنه، یک مشکل پوستی شایع است که می‌توانید آن را با نوشیدن آب کافی درمان کنید. آب می‌تواند به سم‌زدایی پوست کمک کند و منافذ را کوچک کند، و همین باعث می‌شود که آن‌ها کم‌تر مسدود و دچار آکنه شوند.

    ۶. نوشیدن آب روند پیری را کند می‌کند

    نوشیدن آب کافی گذشته از تاثیری که روی کاهش چین و چروک دارد، می‌تواند پوست را پر و سفت کند، و به این ترتیب روند پیری را کند می‌کند. سفت شدن پوست سبب می‌شود تا علائم فعلی پیری پنهان شوند، به طوری که هر گونه چین و چروک و خطوط ریزی که در حال حاضر دارید نیز تا حد زیادی کم می‌شود.

    ۷: منافذ پوست را کوچک می‌کند

    منافذ پوست ممکن است در طول روز مسدود و بزرگ شوند. زمانی که به میزان کافی آب می‌نوشید، چربی و آب روی سطح پوست شما به تعادل می‌رسد. به این ترتیب سایز منافذ روی پوست کاهش پیدا می‌کند، و همین‌طور آکنه و جای جوش نیز تا حد زیادی کم می‌شود.

    ۸. خارش پوست را کاهش می‌دهد

    هنگامی که پوست خشکی دارید، ممکن است ترک روی پوست ایجاد شود، پوست‌تان دچار خارش شده و پوسته پوسته شود.

    این مشکل را با نوشیدن آب کافی و آبرسانی کردن پوست‌تان برطرف کنید. هنگامی که بدن‌تان آب کافی دارد و هیدراته است، احتمال کمی وجود دارد که پوست‌تان ترک بخورد یا دچار خارش شود.

    ۹. پوست را سفت می‌کند

    آیا در اثر کاهش وزن یا بالا رفتن سن پوست‌تان شل و آویزان شده‌است؟

    یک راه عالی برای کمک به سفت کردن پوست نزدیک فک، شکم، بازوها و ساق پاها، این است که آب بیش‌تری بخورید، به این دلیل که آب به بهبود حالت کشسانی پوست و سفت شدن آن کمک می‌کند، و در نتیجه کم کم افتادگی آن را از بین می‌برد.

    ۱۰. pH پوست را متعادل می‌کند

    اگر پوست‌تان دچار مشکل است، باید بدانید که حفظ تعادل مناسب pH برای درخشان و بدون لک و جوش نگه داشتن پوست ضرورت دارد. نوشیدن آب بیش‌تر می‌تواند سطح pH پوست را برای داشتن پوستی سالم به تعادل برساند.

    به این ترتیب، با خواص نوشیدن آب کافی برای پوست آشنا شدیم. همین امروز نوشیدن آب کافی را شروع و تلاش کنید که هر روز آب کافی به بدن‌تان برسانید تا سموم به راحتی از بدن‌تان خارج شوند، هیدراته بمانید و پوستی زیبا، درخشان و بدون هر گونه مشکل داشته باشید. همچنین با تنظیم زمان نوشیدن آب، بیش‌ترین فایده‌ی ممکن را از این نوشیدنی ببرید.

    تقویت پوست بد با ۱۸ ماده غذایی خوب و ارزشمند

    تقویت پوست بد با ۱۸ ماده غذایی خوب و ارزشمند

  2. تقویت پوست با آووکادو

    این میوه پر خاصیت سرشار از بیوتین است و برای جلوگیری از خشکی پوست، سستی مو و شکنندگی ناخن بسیار مفید است. استفاده موضعی از این میوه می‌تواند سوختگی را التیام بخشد. می‌توانید در خانه ماسک مرطوب‌کننده آووکادو درست کنید. ابتدا هسته این میوه را در بیاورید؛ بعد، پوست آن را بگیرید و مانند پوره له کنید. روغن این میوه بسیار نرم‌کننده است و ویتامین E نیزدارد.

    خواص روغن آووکادو برای پوست

    بیشتر شهرت روغن آووکادو در آشپزی است اما برای سلامت پوست هم فوایدی دارد. روغن آووکادو عنصری است که در بسیاری از کرم‌ها، مرطوب کننده‌ها و ضدآفتاب‌ها وجود دارد. در این مطلب برایتان از خواص روغن آووکادو برای سلامت پوست می‌گوییم و اینکه بهترین روش به کار بردن آن چگونه است. روغن آووکادو غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ و ویتامین‌های A، D و E است.

    ۱ رطوبت رسانی و تغذیه‌ی پوست

    روغن آووکادو علاوه بر ویتامین E، پتاسیم، لسیتین و مواد مغذی فراوان دیگری هم دارد که پوست را رطوبت رسانی و تغذیه می‌کنند. بیرونی‌ترین لایه‌ی پوست که به آن اپیدرم هم می‌گویند می‌تواند این مواد مغذی را به راحتی جذب کرده و با کمک آن‌ها، سلول‌های جدید بسازد.

    ۲ کاهش التهاب ناشی از اگزما و پسوریازیس

    آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین‌های موجود در روغن آووکادو به التیام پوست خشک و حساس در اثر اگزما و پسوریازیس کمک می‌کند. کسی که این بیماری‌ها را دارد می‌تواند اول روی قسمت کوچکی از پوست خود، روغن آووکادو را تست کند تا مطمئن شود که این روغن، علائمش را بدتر نمی‌کند.

    ۳ جلوگیری از آکنه

    اگر روغن آووکادو را مدت کوتاهی روی پوست بگذارید و سپس با آب گرم بشویید، پوستتان بدون اینکه چربی اضافی روی آن بماند، آب رسانی خواهد شد و این می‌تواند از احتمال آکنه کم کند. روغن آووکادو خاصیت ضدالتهابی هم دارد که می‌تواند به کاهش قرمزی و التهاب ناشی از جوش و آکنه کمک کند.

    ۴ تسریع التیام زخم

    روغن آووکادو می‌تواند کمک کند تا زخمتان زودتر خوب شود. اسیدهای چرب و اسیداولئیک موجود در روغن آووکادو می‌تواند سنتز کلاژن را که پروسه‌ای از ایجاد بافت همبند جدید است، بهبود ببخشد. اسیدهای چرب روغن آووکادو می‌توانند از التهاب حین پروسه‌ی التیام کم کنند.

    ۵ درمان آفتاب‌سوختگی

    آنتی‌اکسیدان‌های روغن آووکادو می‌توانند علائم آفتاب سوختگی را تسکین دهند. ویتامین E، بتاکاروتن، ویتامین D، پروتئین، لسیتین و اسیدهای چرب روغن آووکادو می‌توانند به التیام آفتاب سوختگی کمک کرده و پوست را نرم کنند.

    ۶ کاهش علائم پیری پوست

    اولین علامت پیری معمولاً در پوست ظاهر می‌شود. مطالعات نشان داده‌اند مصرف چربی‌های سالم مانند چربی‌های موجود در آووکادو می‌تواند به حفظ الاستیته‌ی پوست کمک کند.

    ۷ تقویت سلامت ناخن‌ها

    می‌توانید از روغن آووکادو برای کاهش خشکی و شکنندگی ناخن‌ها استفاده کنید. استفاده از این روغن طبیعی کمک می‌کند ناخن‌ها و پوست اطراف آن‌ها، نرم بمانند.

    ۸ تقویت سلامت پوست سر

    به کار بردن روغن آووکادو روی پوست سر به عنوان یک ماسک گرم کمک می‌کند شوره‌ی سر و سایر مشکلات ناشی از خشکی پوست سر برطرف شوند.

    تقویت پوست بد با ۱۸ ماده غذایی خوب و ارزشمند

    تقویت پوست بد با ۱۸ ماده غذایی خوب و ارزشمند

  3. تقویت پوست با چای سبز

    پلی‌فنول‌های انباشته‌شده در چای سبز از آن نوشیدنی پرخاصیتی ساخته‌اند. سعی کنید روزانه ۴ فنجان چای سبز بنوشید؛ سرد یا گرمش هم تفاوتی نمی‌کند. هنگام نوشیدن چای به آن شیر یا شکر نیفزایید.

    چای سبز فرق زیادی با چای سیاه نداره جز اینکه با شیوه متفاوتی خشک شده و خواصش بیشتر از چای سیاه و کمتر از چای سفید حفظ شده.چای فواید زیادی برای قلب، مغز، دستگاه گوارش و … داره، اما فراموش نکرده که روی پوست هم تاثیرات درخشانش رو نشون بده.

    چای سبز، علاوه بر تمام ویژگی‌های درمانی که دارد، می‌تواند در نگهداری از پوست و زیبایی شما هم تاثیر گذار باشد.

    چای سبز منبع سرشار از پلی‌فنول‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها است که آن را به یک ماده ضد پیری، ضد التهاب و ضد سرطان تبدیل کرده است. این نوشیدنی معجزه‌آسا در ترکیب بیشتر داروهای گیاهی محافظت از پوست استفاده می‌شود.

    چای سبز همچنین به عنوان یک محافظ قوی، می‌تواند وظیفه حفاظت از پوست در معرض آفتاب، جذب رادیکال‌های آزاد و کاهش التهاب ناشی از اشعه های مضر UV را بر عهده بگیرد.

    اولین خاصیت چای سبز برای پوست از روحیه جنگنده این چای در مقابل رادیکال‌های آزاد نشات می‌گیره. رادیکال‌های آزاد در شرایط نرمال وقتی بدن در معرض نور خورشید، آلودگی و دود سیگار قرار می‌گیره فعال می‌شن.

    چای سبز آنتی‌اکسیدان‌هایی داره که سوار جریان خون می‌شن و به جنگ این رادیکال‌ها می‌رن. پیروزی چای بر این رادیکال‌ها تاثیر خودش رو روی پوست می‌ذاره.

    تقویت پوست بد با ۱۸ ماده غذایی خوب و ارزشمند

    تقویت پوست بد با ۱۸ ماده غذایی خوب و ارزشمند

     

  4. تقویت پوست با گوجه‌فرنگی

    دانشمندان آلمانی دریافته‌اند مصرف موضعی رب گوجه خانگی همراه روغن زیتون از آفتاب‌سوختگی پوست جلوگیری می‌کند. گوجه‌فرنگی سرشار از لیکوپن و کاروتنویید است. این ریزمغذی‌ها می‌توانند پوست را در برابر صدمات ناشی از رادیکال‌های آزاد محافظت کنند.

    فواید بینظیر گوجه برای پوست

    متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند مصرف آن را افزایش دهید. به دلیل خواص بسیاری که گوجه دارد، متخصصان پوست و تولیدکنندگان لوازم و محصولات آرایشی نیز به استفاده از آن در مراقبت از پوست و بازگرداندن درخشش پوست در کرم‌های ضد چروک و کرم‌های ضدآفتاب روی آورده‌اند.

    ● منبع درخشش آنی

    همان‌طور که مزه و بوی خوب گوجه دهان هر کسی را آب می اندازد، مولکول‌های فعال موجود در آن نیز می‌تواند از اپیدرم محافظت کرده و از آسیب‌دیدگی سلول‌ها در طول زمان پیشگیری کند. استفاده از بتاکاروتن و لیکوپن در کرم‌های آرایشی که مولکول‌های رنگی موجود در میوه و سبزی مانند گوجه و هویج است، می‌تواند سبب رنگ زیبای پوست پس از استفاده از کرم‌ها شود.

    در ضمن بتاکاروتن می‌تواند از پوست در برابر آسیب‌های خارجی هم جلوگیری کند. آنتی‌اکسیدان‌ها می‌تواند از پیری زودرس پوست پیشگیری کرده و استرس‌های اکسیداتیو را کاهش دهد. گوجه همچنین منبع غنی ویتامین A، C و E است که می‌تواند به پوست درخشش خاصی دهد. در ضمن کاروتن‌های موجود در گوجه از سلول‌های پوستی در مقابل نور آفتاب و آسیب‌های ناشی از آن پیشگیری می‌کند.

    تقویت پوست بد با ۱۸ ماده غذایی خوب و ارزشمند

    تقویت پوست بد با ۱۸ ماده غذایی خوب و ارزشمند

     

  5. تقویت پوست با هندوانه

    هندوانه سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که رادیکال‌های آزاد را جذب کرده و از فعالیت‌های مضر آنها جلوگیری می‌کنند.

    هندوانه یک میوه خوشمزه تابستانی است که در سنت‌های دیرین ایرانی مانند شب یلدا هم جایگاه ویژه‌ای دارد و به عنوان یک نماد به کار می‌رود. از دیرباز باور بر این بوده که اگر مقداری هندوانه در شب چله بخورند در سراسر زمستان از سرما و بیماری در امان خواهند بود.

    جدا از این که چنین تصوری صحیح است یا چیزی بیش از یک افسانه نیست، بررسی فواید هندوانه نشان می‌دهد این میوه واقعا برای سلامتی مفید است. هر پیمانه هندوانه فقط حاوی ۴۶ کالری است در حالی که مقادیر زیادی ویتامین C، ویتامین A و ترکیبات گیاهی سالم دارد.

    بنابراین بدون شک قرار دادن این خوراکی مفید در رژیم غذایی برای سلامتی شما مفید خواهد بود. در این مقاله شما را با فواید هنداونه از جمله خواص هندوانه برای پوست و مو و قلب آشنا خواهیم کرد.

    هندوانه یک منبع خوبی از ویتامین C است که یکی از مواد مغذی مورد نیاز برای سنتز کلاژن محسوب میشود.

    کلاژن ماده ای است که پوست و موها را تقویت میکند. بر اساس یک مطالعه آلمانی، لیکوپن و بتاکاروتن موجود در هندوانه نیز میتواند از پوست در مقابل آفتاب سوختگی محافظت کند.

    بتاکاروتن همچنین برای جلوگیری از شرایط خاص پوستی مانند پستوریازیس عمل میکند و پیش از این هم در بحث خواص در سلامت نمناک گفتیم که ویتامین A در هندوانه یکی دیگر از مواد مغذی مهم برای سلامت پوست است، آن را ترمیم میکند و باعث ایجاد سلول های جدید پوستی می شود.

    تقویت پوست بد با ۱۸ ماده غذایی خوب و ارزشمند

    تقویت پوست بد با ۱۸ ماده غذایی خوب و ارزشمند

     

  6. تقویت پوست با ماهی

    ماهی حاوی کاروتنوییدی به نام آکستانتین است که به پوست خاصیت الاستیسیته می‌بخشد. پس اگر می‌خواهید پوستتان کمتر چروک شود بهتر است ماهی را پای ثابت رژیم غذایی خود قرار دهید

    آشنایی فواید پوست ماهی

    محققان دانشکده پزشکی دانشگاه شانگهای چین موفق به توسعه روشی شده‌اند که با استفاده از کلاژن موجود در پوست ماهی ، زخم‌ها را بهبود می‌بخشد.در تمام کشورهای پیشرفته برای بهبود زخم‌های پوستی از کلاژن موجود در حیواناتی مانند گاو، بز و گراز استفاده می‌شود.این روش با وجود اینکه درمان زخم را تسریع می‌کند، می‌تواند باعث انتقال بیماری از دام به انسان شود.محققان برای حل این مشکل از کلاژن موجود در ماهی تیلاپیا استفاده کرده‌اند.

    کلاژن یک پروتئین ساختاری است که در یک چهارم تمام پروتئین‌های بدن یافت می‌شود.این پروتئین یکی از ترکیبات اصلی تاندون، پوست، استخوان، غضروف، رگ‌های خونی و غشاء است.

    کلاژن حاوی ژن‌های محرکی است که پروتئین‌های محل آسیب‌دیده را تحریک می‌کند و بافت آسیب‌دیده به سرعت التیام می‌یابد.

    در این روش از کلاژن برای پانسمان زخم استفاده می‌شود.پانسمان زخم با کلاژن مانع از ورود باکتری‌ها به پوست می‌شود و ضد آلرژی و بدون درد است.

    یکی از مهمترین کاربردهای این روش، درمان زخم بیماران دیابتی است.نتایج این تحقیقات در نشریه ACS منتشر شده است.

    بد نیست بدانید خوردن ماهی در شب ممنوع!

    تقویت پوست بد با ۱۸ ماده غذایی خوب و ارزشمند

    تقویت پوست بد با ۱۸ ماده غذایی خوب و ارزشمند

  7. تقویت پوست با انواع توت

    توت فرنگی، توت سفید، توت قرمز، تمشک و… منابع بی‌نظیری برای دریافت آنتی‌اکسیدان هستند. این میوه‌ها را به عنوان میان وعده میل کنید؛ حتی می‌توانید آنها را در کنار غذا به‌عنوان چاشنی مصرف کنید.

    توت فرنگی به دلیل داشتن اسیدهای میوه یکی از مهمترین گیاهانی است که در زمره وسایل آرایشی کاربرد دارد و از قدیم به این منظور استفاده می شده است. برای توجیه این اثرات بهتر است ابتدا خلاصه ای در باره اسیدهای میوه شرح داده شود تا علت این استفاده به طور علمی روشن گردد.

    تحقیقات سال های اخیر نشان داده است میوه‌ها حاوی اسیدهایی به نام اسید میوه یا ” آلفا هیدروکسی اسید” می باشند و به اختصار به صورتAHA گفته می شوند. این اسیدها قادر هستند که لایه های شاخی و سفت روی پوست و به خصوص صورت را حل کنند و ضمن شاداب و با طراوت کردن پوست، موادی از جمله اسانس همین میوه‌ها می توانند بهتر جذب پوست شده و باعث تحریک گردش خون و یا تحریک تولید سلول های جوان شده و با یک سلسله اثرات باعث طراوت و تازگی پوست شوند.

    البته با توجه به اینکه این اسیدها دارای خاصیت ضعیف اسیدی می باشند دارای اثرات کمی بوده و برای این منظور باید سالیان متمادی از آنها استفاده کرد.

    این موضوع باعث جلب نظر همگان به اثرات این اسیدها شده، طوریکه در سال های اخیر کارخانجات، دست به تهیه آنها زده و از آنها کرم، لوسیون و فرآورده هایی به عنوان ضد چروک تهیه و به بازار عرضه کرده اند.

    تفاوت محصولات صنعتی با میوه های طبیعی در این است که غلظت این اسیدها در محصولات صنعتی بسیار بالاتر از میوه‌ها بوده، بنابراین دارای اثرات سریع و قوی هستند و در عوض استفاده زیاد و ممتد آنها خالی از اثرات جانبی نمی باشد.

    تقویت پوست بد با ۱۸ ماده غذایی خوب و ارزشمند

    تقویت پوست بد با ۱۸ ماده غذایی خوب و ارزشمند

     

  8. تقویت پوست با کلم بروکلی

    بروکلی نوعی سبزی است که خواص سلامت‌بخش متنوعی دارد. حتما پیش از این هم شنیده‌اید که: «برای سلامت خودتان بروکلی بخورید» و حالا از ما هم بشنوید که: «برای سلامت پوستتان بروکلی بخورید.

    یکی از مواد مفید بروکلی ویتامین A است که در ساخت سلول‌های پوست نقش مهمی ایفا می‌کند و با مصرف آن تجدید سلول‌های پوست بهتر و با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.

    کاهش چین و چروک پوست

    نیکوتین آمید مونونوکلئوتید موجود در کلم بروکلی خواص ضد پیری دارد و چین و چروک پوست را درمان کرده و باعث جوان سازی پوست صورت می شود.

    ویتامین C موجود در کلم بروکلی باعث افزایش تولید کلاژن در پوست می شود که الاستیسیته پوست را افزایش داده و باعث درمان چین و چروک پوست صورت می شود.

    ضد آفتاب طبیعی

    سولفورفان موجود در کلم بروکلی به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی عمل می کند و پوست را در برابر اشعه ماورا بنفش خورشید محافظت می کند.

    آب کلم بروکلی را بر روی پوست صورت بمالید تا به عنوان یک ضد آفتاب از پوست در برابر نور خورشید محافظت کند.

    تقویت و افزایش رشد مو

    ویتامین B و ویتامین C موجود در کلم بروکلی باعث تقویت فولیکول های مو و افزایش رشد مو می شود.

    درمان موهای چرب

    کلم بروکلی حاوی مقادیر بالای ویتامین های A و C می باشد که چربی مو را کنترل کرده و برای درمان مو های چرب مفید می باشد.

    تقویت پوست بد با ۱۸ ماده غذایی خوب و ارزشمند

    تقویت پوست بد با ۱۸ ماده غذایی خوب و ارزشمند

     

  9. تقویت پوست با گریپ‌فروت

    گریپ‌فروت میوه‌ای سرشار از ویتامین C است که پوست شما نیاز مبرمی به آن دارد.

    توجه داشته باشید:

    قبل از اعمال موضعی هر گونه ماسک یا ضماد روی پوست صورت و سایر نقاط حساس بدن، حتما اندکی از آن را روی بخش کوچکی از پوست دست تست کرده و ۲۰ دقیقه منتظر بمانید تا از عدم حساسیت پوست خود مطمئن شوید.

    جوانسازی پوست

    آنتی اکسیدان های موجود در گریپ فروت نقش مهمی در کاهش چین و چروک، لکه‌ها و خطوط پوست دارند و رتینول به ترمیم پوست آسیب دیده کمک می کند.

    ماسک جوانسازی پوست گریپ فروت

    نصف فنجان آب گریپ فروت را با ۱ قاشق غذاخوری عسل و نصف فنجان جو دوسر مخلوط کرده و روی پوست صورت بمالید.

    درمان آکنه و جوش

    گریپ فروت به درمان آکنه و جوش بخصوص در پوست های چربی کمک می کند زیرا چربی پوست را کاهش داده و با سم زدایی پوست از بروز آکنه جلوگیری می کند.

    تقویت پوست بد با ۱۸ ماده غذایی خوب و ارزشمند

    تقویت پوست بد با ۱۸ ماده غذایی خوب و ارزشمند

     

     

  10. تقویت پوست با انار

    انار میوه‌ای سرشار از آنتی‌اکسیدان است که می‌تواند ساخت کلاژن را در بدن افزایش دهد. دانه‌های انار را گاهی روی پوست‌تان قرار دهید و از فواید بی‌نظیر آنها بهره‌مند شوید.

    انار یکی از میوه‌های خوش آب و رنگ فصل پاییز و زمستان است که در مقایسه با سایر میوه‌های این فصل، آنتی اکسیدان بیشتری برای افزایش ایمنی، مقاومت و حفاظت از بدن در مقابل بیماری‌ها، میکروب‌ها و ویروس‌ها دارد.

    از انار شیرین نیز می‌توان در مواردی مانند سرماخوردگی، تقویت نیروی جنسی، تقویت روده‌ها، تقویت معده، تقویت ریه، حساسیت، وجود خون در ادرار، مسمومیت، استسقاء، درد گوش، التهاب معده، اسکوربیت، آب ریزش چشم، خون ریزی رحم، خارش پوست، تقویت لثه، تصفیه خون، کم خونی، اسهال خونی استفراغ و کم اشتهایی استفاده کرد.

    خوردن انار برای کمک به رشد جنین و سلامت فرزند هم مفید است و خوردن انار در زمان بارداری باعث زیباتر شدن فرزند می‌شود علاوه بر جلوگیری از ویار و تقویت مادر، این میوه به رشد آینده‌ کودک هم کمک می‌کند.

    انار ضد سرطان پوست صورت

    یکی از اصلی ترین خواص انار برای صورت خاصیت ضد سرطانی آن است، نتایج تحقیقات انجام شده روی موش، آثار قابل‌توجه عصاره انار را در جلوگیری از پیشرفت‌ تومورهای پوست نشان داده است. همچنین عصاره انار آثار ضدباکتریایی داشته و به عنوان مثال با باکتری‌های ایجادکننده پلاک‌های دندانی مقابله کرده در سلامت دندان و دهان موثر است. آب انار و پوست آن، خواص ضعیف استروژنی داشته و لذا می‌توانند در برطرف کردن عوارض یائسگی موثر باشد. یکی از عللی که مصرف انار را برای سلامت پوست و مو توصیه می‌کنیم، خواص آنتی‌اکسیدانی این میوه است که باعث خواص آب انار برای پوست صورت می شود.

    تقویت پوست بد با ۱۸ ماده غذایی خوب و ارزشمند

  11. تقویت پوست با اسفناج

    ملوان زبل را به خاطر دارید؟ قرار نیست با خوردن اسفناج مثل آن شخصیت کارتونی زورتان زیاد شود اما ویتامین A فراوان این سبزی می‌تواند پوست‌تان را جوان و شاداب ‌کند.

    درمان آکنه با اسفناج

     اسفناج در پاکسازی، آکنه و در نتیجه حفظ سلامت پوست مؤثر است. برای خلاص شدن از شر آکنه، می‌توانید با ترکیب کردن این سبزی و کمی آب یک ماسک صورت آماده کنید و آن را به مدت ۲۰ دقیقه روی صورت‌تان بگذارید. این ماسک آلودگی، چربی و التهاب را از پوست شما حذف و در نتیجه آن را از درون پرطراوت و جوان می‌کند.

    خواص ضد پیری اسفناج برای پوست

    اسفناج سرشار است از آنتی‌اکسیدان‌هایی که رادیکال‌های آزاد را در بدن شما از بین می‌برند. این رادیکال‌های آزاد به پوست شما آسیب می‌زنند و در نتیجه باعث پیری قبل از موعد می‌شوند. بنابراین، خوردن اسفناج به طور منظم جوانی پوست شما را حفظ می‌کند، سرعت تخریب پوست وابسته به سن را کم می‌کند و باعث می‌شود که پوست‌تان جوان‌تر وشاداب‌تر به نظر برسد. همچنین اسفناج غنی از فولات است و به این ترتیب با به حداقل رساندن آکنه، کبودی روی پوست و حلقه‌های تیره، به پوست‌تان رنگ روشنی می‌دهد.

    تقویت پوست بد با ۱۸ ماده غذایی خوب و ارزشمند

    تقویت پوست بد با ۱۸ ماده غذایی خوب و ارزشمند

     

  12. تقویت پوست با لبنیات کم‌چرب

    یکی از دیگر از گروه‌های غذایی که ویتامین A قابل توجهی دارند، انواع لبنیات هستند. اگر می‌خواهید با لبنیات، نیاز پوستتان را به ویتامین A برآورده سازید، باید انواع کم‌چرب لبنیات را انتخاب کنید تا انواع مضر چربی به بدنتان نرسد.

    تقویت پوست بد با ۱۸ ماده غذایی خوب و ارزشمند

    تقویت پوست بد با ۱۸ ماده غذایی خوب و ارزشمند

     

  13. تقویت پوست با هویج

    هویج را به خاطر ویتامین A زیادش خوب می‌شناسند. از آنجا که ویتامینA یکی از ویتامین‌های ضروری برای پوست محسوب می‌شود، بهتر است هویج را در برنامه غذایی خود داشته باشید.

    هویج را باید اعجاز طبیعت در گردآوری مجموعه کاملی از انواع ویتامین‌ها دانست. رنگ نارنجی آن نیز این ریشه مغذی را به یک خوراک اشتها آور تبدیل کرده است.

    حتی کسانی که با خودخواهی خود را از این منبع سرشار انرژی محروم می کنند، از این خاصیت هویج برای تزیین غذا و خوراک خود استفاده می برند.

    پس تعجب آور نیست اگر بگوییم مالیدن آب هویج به پوست صورت باعث روشنی و جلای پوست می شود.

    هویج از معدود گیاهانی است که حاوی مقادیر زیادی ویتامین A، B، C،D و E است، چرا که این همه ویتامین در گیاهان کمی به صورت یک جا یافت می شود.

    علاوه بر این، وجود مقادیر قابل توجهی استروژن گیاهی، این ریشه مغذی را در ردیف ارزشمند ترین گیاهان خوراکی قرار داده است و باعث شده بسیاری از شرکت های تولید فرآورده های آرایشی-بهداشتی، از عصاره هویج برای تهیه کرم های مغذی پوست بهره ببرند.

    این لوسیون‌ها از ترکیب عصاره روغنی هویج، روغن آفتاب گردان، روغن جوانه گندم و روغن فندق تهیه شده و برای تأمین سلامتی و طراوات لایه های سطحی پوست به کار می روند.

    ماهیت گیاهی این روغن‌ها باعث شده فرد بدون هیچ گونه نگرانی این روغن‌ها را در نقاط مختلف و حساس بدن مثل پوست صورت، اطراف چشم ها، پلک‌ها و گردن استفاده نماید.

    آب هویج نیز باعث روشنی و شفافیت پوست می شود. افرادی که پوست چربی دارند و مرتب باید پوست شان را با صابون بشویند، از شستن صورت شان با آب هویج بیشترین استفاده را می برند.

    بر طبق تحقیقات به عمل آمده از سوی آقای Binet””، هویج حاوی مقادیر زیادی استروژن گیاهی است که در هنگام مصرف موضعی بر روی پوست می تواند اثرات یک داروی هورمونی را داشته باشد.

    تقویت پوست بد با ۱۸ ماده غذایی خوب و ارزشمند

    تقویت پوست بد با ۱۸ ماده غذایی خوب و ارزشمند

  14. تقویت پوست با تخم‌مرغ

    تخم‌مرغ سلول‌های آسیب‌دیده با رادیکال‌های آزاد را ترمیم می‌کند؛ زیرا سرشار از پروتئین است. از طرفی، مقادیر قابل توجه بیوتین تخم‌مرغ باعث شده این ماده غذایی از خشکی پوست هم جلوگیری کند.

    تخم مرغ یکی از مغذی ترین مواد غذایی می باشد که طبیعت به ما هدیه داده است. تخم مرغ دارای خواص بسیار زیادی می باشد که بخش سفیده آن، بیشتر برای زیبایی کاربرد دارد و می تواند سفیده تخم مرغ را یکی از مفید ترین ماسک های طبیعی معرفی کرد.

    استفاده از خواص سفیده تخم مرغ در بسیاری از تمدن های باستانی از جمله مصر، چین و شبه جزیره عربستان بسیار مرسوم بوده است.سفیده تخم مرغ حاوی پروتئین و آلبومین می باشد که می توانند به تنفس پوستی کمک کنند. این بخش از تخم مرغ برای پوست و موی چرب مفید است زیرا باعث تنگ شدن و حتی بسته شدن منافذ باز پوست می شوند و جلوی تحریک غدد چربی زیر سطح پوست را می گیرند.

    بستن منافذ باز پوست

    منافذ باز پوستتان را با استفاده از سفیده تخم مرغ مسدود کنید! سفیده تخم مرغ حاوی خاصیت مرطوب کنندگی است که به بسته شدن و کوچک شدن منافذ باز پوست کمک می کند. یک قاشق چایخوری سفیده تخم مرغ را با یک فنجان آبلیموی طبیعی مخلوط کنید و بر روی پوستتان قرار دهید. ۱۵ دقیقه صبر کنید و سپس با آب گرم آن را شستشو دهید و با یک حوله نرم صورتتان را خشک کنید. این کار را می توانید دو بار در هفته تکرار کنید تا نتایج بهتری به دست آورید.

    کشیدن پوست

    سفیده تخم مرغ به کشیدن پوست شهرت دارد و با مالیدن آن بر روی پوستتان متوجه این خاصیت خواهید شد. از سفیده تخم مرغ استفاده کنید تا بخش هار چروک شده پوست را کم رنگ و حتی از بین ببرید. به آرامی مقداری سفیده تخم مرغ را به تمام بخش های صورتتان (غیر از چشم‌ها و پوست لب) بمالید و بعد از خشک شدن، آن را بشویید.

    کاهش چربی پوست

    با توجه به خواص سفیده تخم مرغ در کاهش منافذ پوست و از بین بردن چسبندگی سطح آن، استفاده از این قسمت تخم مرغ برای افرادی که پوست چرب دارند بسیار مفید است. قبل از استفاده صورت خود را با آب گرم شستشو دهید و با یک حوله نرم خشک کنید. صورتتان را با یک لایه نازک از سفیده تخم مرغ بپوشانید و پس از خشک شدن، با آب سرد آن را پاک کنید.

    حذف چربی پوست سر

    همانطور که پیش تر از خواص سفیده تخم مرغ برای از بین بردن چربی های پوست صورت برایتان گفتیم، این ماسک طبیعی دارای خاصیت کاهش چربی پوست سر نیز می باشد. هرچند ممکن است بسیاری از افراد نتوانند بوی مقدار زیادی سفیده تخم مرغ را بر روی سرشان تحمل کنند اما استفاده از آن واقعا کارساز است. این قسمت از تخم مرغ فولیکول های مو را محکم کرده و مانع از ترشح بیش از حد چربی بر روی سطح پوست سر می شوند.

    می توانید یک سفیده تخم مرغ را با یک قاشق غذاخوری عسل و ۵ قطره اسانس اسطوخودوس ترکب کنید تا یک ماسک موثر برای کاهش چربی پوست سر تهیه کنید. برای ۱۰ دقیقه آن را روی سرتان قرار دهید و سپس آن را آب بکشید و بعد از آن هم با یک شامپوی ملایم بدون سولفات موها را شستشو دهید.

    تقویت پوست بد با ۱۸ ماده غذایی خوب و ارزشمند

    تقویت پوست بد با ۱۸ ماده غذایی خوب و ارزشمند

  15. تقویت پوست با گردو

    اگر پوست جوان و سالمی می‌خواهید، باید در رژیم غذایی خود مقادیر کافی اسید چرب امگا ۳ داشته باشید. گردو منبع خوبی از این ماده مغذی است. به علاوه، اگر طعم ماهی را زیاد دوست ندارید، گردو جایگزین خوبی برای دریافت این ماده است. اسید چرب امگا ۳ باعث نرمی پوست و مو شده و ظاهر جوان‌تری به شما می‌بخشد.

    گردو در میان تمام دانه های روغنی یا آجیل‌ها غنی ترین ماده خوراکی است. در حقیقت، گردو نیروگاه مواد مغذی موجود در طبیعت است. به غیر از خواص شگفت انگیز آن برای سلامت کل بدن، گردو سرشار از فواید جوان کننده پوست هم هست.

    گردو از لحاظ تغذیه ای حاوی ترکیبات غذایی با ارزش بالایی مثل پروتئین، اسید های مفید چرب، آنتی اکسیدان ها، فیبر و مواد معدنی است. در ادامه با ۵ فایده استفاده از گردو برای زیبایی آشنا خواهید شد.

    ۱- استفاده از گردو برای داشتن پوستی سالم فیبر موجود در گردو باعث تقویت جریان خون در بدن شده و مواد مغذی لازم را به خوبی به پوست می رساند.

    ۲- استفاده از گردو برای داشتن پوستی درخشنده چربی های سالم و مفید گردو مثل امگا ۳، پوست شما را سالم، درخشنده و جوان می کند. علاوه بر این، گردو پوست تان را مرطوب نگه می دارد و از نفوذ سموم به داخل پوست جلوگیری می کند.

    ۳- استفاده از گردو برای از بین بردن جای زخم‌ها پروتئین‌ها اجزاء تشکیل دهنده پوست شما هستند. زمانی که به طور منظم گردو می خورید مواد لازم برای تشکیل پروتئین‌ها را تامین می کنید. این ترکیبات قادرند جراحت را خیلی سریع تر بهبود ببخشند و جای زخم را از بین ببرند.

    ۴- استفاده از گردو مانع آسیب های پوستی می شود آنتی اکسیدان های موجود در گردو اثرات مخرب رادیکال های آزاد را از بین می برند. در حقیقت، رادیکال های آزاد دشمن اصلی پوست شما محسوب می شوند اما اگر پوست تان به میزان لازم مقاوم باشد گرد و خاک، آلودگی هوا و حتی اشعه های مضر UV هم نمی توانند روی آن تاثیر منفی داشته باشند.

    ۵- استفاده از گردو پوست تان را شاداب و سفت می کند با مصرف گردو می توانید استحکام و شادابی پوست جوان خود را حفظ کنید. پتاسیم موجود در گردو از تجمع مایعات، پف کردگی و شل شدن پوست که ناشی از مصرف بیش از اندازه سدیم است جلوگیری می کند.

    تقویت پوست بد با ۱۸ ماده غذایی خوب و ارزشمند

    تقویت پوست بد با ۱۸ ماده غذایی خوب و ارزشمند

     

  16. تقویت پوست با حبوبات

    یکی دیگر از منابع غنی پروتئین، حبوبات هستند. این گروه غذایی می‌توانند خراب‌کاری‌های رادیکال‌های آزاد بر پوست را از بین ببرند. پروتئین‌ها در بدن به مواد تشکیل‌دهنده‌شان یعنی آمینواسید‌ها تبدیل می‌شوند. سلول‌های بدن هم از آمینواسید ساخته شده‌اند بنابراین در دسترس بودن آمینواسید کافی امکان بازسازی سلول‌ها را به بدن می‌دهد.

    تقویت پوست بد با ۱۸ ماده غذایی خوب و ارزشمند

    تقویت پوست بد با ۱۸ ماده غذایی خوب و ارزشمند

     

  17. تقویت پوست با پرتقال

    حتما شنیده‌اید که برای دریافت ویتامین C پرتقال بخورید. ویتامین C این میوه تاثیر بسزایی بر پوست می‌گذارد.

    پرتقال یکی از میوه های جهانی است که به دلیل ویتامین c بالایی که دارد برای سلامت پوست و مو بسیار مفید است و می تواند در برنامه های روزانه مراقبت پوستی مورد استفاده قرار بگیرد.پوست پرتقال

     

    در این بخش از سلامت نمناک در ادامه مشاهده می نمایید که پرتقال به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی که دارد چه پوست آن و چه آب آن برای پوست مفید است.

    درمان جوش های سرسیاه :

    به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی پرتقال در درمان جوش،جوشهای سر سیاه بسیار موثر است.

    دو قاشق پودر پوست پرتقال را با شیر مخلوط کنید بر روی صورت به مدت ۱۵ – ۱۰ دقیقه ماساژ دهید و بعد آن را بشویید این نسخه را در روز دوبارتکرار کنید.

    درخشان کردن پوست:

     ۲-۳ قاشق پودر پوست پرتقال را با ماست ترکیب کنید و بعد مقداری عسل و زردچوبه به آن بیفزایید و روی صورت ماسک کنید،به دلیل مقدار فراوانی ویتامین c که در پوست پرتقال وجود دارد کلاژن پوست را بالا می برد.

    درمان لک :

    پوست پرتقال فقط برای از بین بردن جوش های سر سیاه نیست بلکه در از بین بردن لک و آکنه بسیارموثر است.

    دو قاشق پودر جو و یک قاشق ماست و یک قاشق پودر خمیر مایه را با هم مخلوط کنید و روی صورت ماساژ دهید و بعد از چند دقیقه با آب سرد بشویید این نسخه را دو بار در روز استفاده کنید.

    جلوگیری از مسدود شدن منافذ پوست:

    پودر پوست پرتقال نه تنها برای آکنه و جوش موثر است بلکه برای جلوگیری از clogged pores هم مفید است.

    ۲ قاشق پودر پوست پرتقال – ۱ قاشق زردچوبه – ۱ قاشق عسل و ۱ قاشق پودر خمیر مایه مخلوط کنید تا خمیر سختی بدست بیاید.

    و این ماسک را برای دقایقی روی صورت بمالید و بعد آن را با آب سرد بشویید این روش بسیار موثر برای شستن گردوخاک و کثیفی های صورت است.

    درمان چربی پوست:

    پوست پرتقال برای پوست های چرب بسیار مناسب است ۲ یا ۳ قاشق پودر پوست پرتقال و مقداری شیر و زردچوبه ترکیب کنید و به مدت ۱۵ دقیقه روی صورت ماسک کنید.

    کمک به پاک کنندگی پوست پوست:

    پرتقال پوست را عمیقا تمیز می کند و پوست را برای مدت طولانی مرطوب نگه می دارد.

    پودر پوست پرتقال و زردچوبه و گلاب را با هم ترکیب کنید و چند دقیقه روی صورت ماسک کنید و بعد آن را بشویید.

    این نسخه به تمیزی پوست و تغذیه پوست کمک میکند.

    تقویت پوست بد با ۱۸ ماده غذایی خوب و ارزشمند

    تقویت پوست بد با ۱۸ ماده غذایی خوب و ارزشمند

  18. تقویت پوست با غلات کامل

    اگر سبوس غلات از آنها جدا نشوند، به آنها غلات کامل می‌گویند. این گروه غذایی منبع مناسبی از سلنیوم هستند که پوست به این ماده معدنی نیاز دارد. انواع غلات صبحانه و نان و برنج قهوه‌ای می‌توانند سلنیوم مورد نیاز پوست را فراهم کنند.

    غلات به ساخت پروتئین‌ها کمک می‌کنند

    پروتئین‌ها باعث ترمیم و مراقبت از عضلات، پوست، ارگان‌ها و غدد شده و همچنین انرژی لازم بدن را تأمین می‌کنند. غلات و به ویژه کینوا در مقایسه با بیشتر مواد غذایی دیگری که منشاء گیاهی دارند، حاوی ۹ اسید آمینه‌ی ضروری هستند که باعث ساخت پروتئین‌ها می‌شود. برای تأمین نیاز های بدنتان غلات و دانه های کامل را با حبوبات میل کنید تا میزان پروتئین‌های بدنتان را افزایش دهید.

    تقویت پوست بد با ۱۸ ماده غذایی خوب و ارزشمند

    تقویت پوست بد با ۱۸ ماده غذایی خوب و ارزشمند

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 230
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 11
  • آی پی دیروز : 16
  • بازدید امروز : 55
  • باردید دیروز : 42
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 198
  • بازدید ماه : 363
  • بازدید سال : 3,589
  • بازدید کلی : 14,587